Αρχική σελίδα / Διαφορα / cookie law Ευρωπαϊκή Οδηγία

cookie law Ευρωπαϊκή Οδηγία

Πρόσφατα ενσωματώθηκε στο Ελληνικό Δίκαιο η Ευρωπαϊκή Οδηγία 2009/136/ΕΚ που αφορά στην τροποποίηση της οδηγίας 2002/58/ΕΚ σχετικά με την επεξεργασία των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και την προστασία της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών.
Σύμφωνα με την τροποποίηση:
cookie law«Η αποθήκευση πληροφοριών ή η απόκτηση πρόσβασης σε ήδη αποθηκευμένες πληροφορίες στον τερματικό εξοπλισμό συνδρομητή ή χρήστη επιτρέπεται μόνο αν ο συγκεκριμένος συνδρομητής ή χρήστης έχει δώσει τη συγκατάθεση του μετά από σαφή και εκτενή ενημέρωση κατά την παρ. 1 του άρθρου 11 του ν. 2472/1997, όπως ισχύει. Η συγκατάθεση του συνδρομητή ή χρήστη μπορεί να δίδεται μέσω κατάλληλων ρυθμίσεων στο φυλλομετρητή ιστού ή μέσω άλλης εφαρμογής. Τα παραπάνω δεν εμποδίζουν την οποιαδήποτε τεχνικής φύσεως αποθήκευση ή πρόσβαση, αποκλειστικός σκοπός της οποίας είναι η διενέργεια της διαβίβασης μίας επικοινωνίας μέσω δικτύου ηλεκτρονικών επικοινωνιών ή η οποία είναι αναγκαία για την παροχή υπηρεσίας της κοινωνίας της πληροφορίας, την οποία έχει ζητήσει ρητά ο χρήστης ή ο συνδρομητής. Με πράξη της Αρχής Προστασίας δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (Α.Π.Δ.Π.Χ.) ορίζονται ειδικότερα οι τρόποι παροχής πληροφοριών και δήλωσης της συγκατάθεσης».
Τόσο η μέχρι τώρα ισχύουσα διατύπωση όσο και η νέα, βρίσκουν πεδίο εφαρμογής στα κάθε είδους cookies, και επηρρεάζουν άμεσα όλο το φάσμα του digital marketing και online advertising.
Η νέα διατύπωση συνεχίζει να απαιτεί τη σαφή και εκτενή ενημέρωση του χρήστη σχετικά με τα cookies που πρόκειται να εγκατασταθούν στη συσκευή του, εισάγει όμως και την παράμετρο της υποχρεωτικής λήψης συγκατάθεσης από αυτόν πρό της εγκατάστασης (opt-in), σε συμμόρφωση με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Παράλληλα, όμως προβλέπει τη χρήση των σχετικών ρυθμίσεων privacy στον browser του χρήστη ως έννομο τρόπο λήψης της συγκατάθεσης.
Η τροπολογία εξαιρεί από την ανάγκη λήψης συγκατάθεσης (διατηρώντας ωστόσο την ανάγκη ενημέρωσης του χρήστη) κάθε είδους cookies τα οποία είναι αναγκαία και απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία του κάθε website, με σκοπό την παροχή της εκάστοτε υπηρεσίας (functional cookies).
Η θέση της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα
Η συγκατάθεση του συνδρομητή ή χρήστη μπορεί καταρχάς να δίδεται μέσω της ιστοσελίδας του παρόχου υπηρεσίας του διαδικτύου με χρήση κατάλληλων μηχανισμών (π.χ. με αναδυόμενα παράθυρα). Η αποδοχή των «cookies» μπορεί να γίνεται μία φορά για όλα τα «cookies» που εγκαθίστανται από τον ίδιο πάροχο υπηρεσίας της κοινωνίας της πληροφορίας.
Ετσι εάν οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις του φυλλομετρητή επιτρέπουν να γίνονται αποδεκτά όλα τα «cookies» και απαιτείται ενέργεια εκ μέρους του χρήστη για την απενεργοποίησή τους, δεν ικανοποιούνται οι απαιτήσεις για την συγκατάθεση που θέτει το συγκεκριμένο άρθρο.
Στο κείμενο της θέσης, γίνεται επίσης σαφής διαχωρισμός, και κατ’ αντιστοιχία με σχετική γνωμοδότηση που εξέδωσε η Ομάδα Εργασίας του Άρθρου 29 στις 7/6, των cookies που εγκαθίστανται με σκοπό τη διαφήμιση και τη στατιστική ανάλυση (web analytics οπως Google analytics αλλα και Adwords Remarketing). Σύμφωνα με το κείμενο, και οι δυο αυτές κατηγορίες cookies δεν εμπίπτουν στην εξαίρεση λήψης συγκατάθεσης που προβλέπει ο νόμος.

Αυτό το διαβάσατε ?

Περιποιηθείτε τα μαλλιά σας, με σπιτικές μάσκες

Φίλες μου, το Καλοκαίρι επισήμως τελείωσε και χαιρετάμε με «καλοκαιρινή» ακόμα διάθεση  πρέπει να σημειώσω, ...

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *